Dagens ridpass

Idag red jag i ridhuset igen!
Gick lika bra som i söndags!! Hon var till och med superfin i galopp ökningarna och hade sin "sväviga" trav efter allt galopp arbete, alltså var hon helt igenom jobbad!! Hihi, man bara längtar efter att få åka till stallet nu när det går så himla bra! :D
Började med att skritta, sen kortade jag tyglarna lite och började trava i halv lång form (som jag alltid gör)
Sen bröt jag av och kortade tyglarna rejält skrittade lite och fixa formen, började trava, hon tyckte lite om hur hon skulle gå och körde upp huvudet två gånger. Sen när hon tagit ner huvudet fattade jag galopp i ett friskt tempo, inte snabb och inte samlad galopp. Galopperade längslångsidan ett par varv med 10 m volter i eftersom hon ibland blir stel på långsidorna och på raka sträckor. Sen blev hon superfin i den galoppen och s gjorde jag ett enkelt byte och körde samma sak i nästa varv. Gjorde ingen trav för att det inte skulle bli en stor grej av det lilla.
sen bröt jag av till trav och gud vad hon bjöd framåt!  
Lät henne gå så mycket framåt som hon ville några steg och sen samlade jag upp energin och la den på bakbenen istället! Gick jättebra! Körde långsidorna här också och gorde vackra ökningar!!
Sen ville syrran se enkla byten och hennes travökningar igen. Så då gjorde jag det en stund.
Och sen avslutade jag galoppen med att vi ökade igenom hela ridhuset, fast på tygel, så att hon fick sträcka på benen!
Sen avslutade jag med trav och lång och låg form!

Så duktig min lilla ponny! :D
Haha, ja där har ni ett dagens ridpass att läsa!


hoppas att det går bra på lördag! TAGGA TAGGA TAAAAGGA! ♥
/Frida

Kommentarer
Postat av: gunnhild åkesson

ful hest

2011-11-15 @ 22:07:43
Postat av: sarah

hej allt bra ??

2011-11-16 @ 20:13:48
URL: http://klarahs.blogg.se/
Postat av: Katrinne

Jättefin bild! Hoppas att det gick bra?!

2011-11-20 @ 11:43:01
URL: http://ryttare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0