Dagens ridpass

Idag red jag Pee Wee i ridhuset.
Det gick superduper! Om hon går så på lördag vinner vi hela skiten! :)
Hon hade jättemycket energi och jag älskar hästar med energi, utan energin i hästen kommer man inte långt!
Alla rörelser, fattningar och allt blir mycket lättare! Jag försökte att inte sitta och broma som många gör när hästen har mycket energi, utan jag gjorde många grejer för att använda energin till bra saker istället för att sitta och dra och slita bakåt!
Vi gjorde ökningar, samling (jättefint), skänkelvikningar, öppnor, serpentiner, 10 m volter, enkla byten ja, vi gjorde allt! Och hon lyssnade verkligen superbra och höll sina bakben igång! ´
om jag hade styrt henne in i väggen hade hon gått in i den xd
Hon gjorde lixom allt jobb själv, jag behövde bara säga vadhon skulle göra, jag var knappt svettig när jag var klar och hon var svettig frn topp till tå!
haha, min lilla stjärna ♥

Jag är verkligen supernöjd!
Synd bara att min kassasugigavärdelösa kamera skit inte vill som jag vill!! :((


Lixom, bra kamera................

där var i alla fall en bild som blev någorlunda bra :)

/Frida

Kommentarer
Postat av: Vendela

"utan energin i hästen kommer man inte långt" det tycker jag inte alls stämmer då jag tog min förra ponny som aldrig har gått dressyr och hon var så seg så jag inte kunde fatta galopp och hade dålig energi men vi kunde rida P1 och startade en FEi innan jag blev för stor :)

Så man kan FAKTISKT komma långt med en seg ponny :)

2011-11-14 @ 16:06:17
URL: http://ungadressyrryttare.blogg.se/
Postat av: Frida Fransson

sv till vendela: nej man tycker olika ;) när jag pratar om energin så menar inte jag bara att hästen ska vela gå framåt, för jag ar själv en ibland seg ponny. Jag menar också energin i hästen att vela jobba och göra det man säger. för om hästen inte vill eller har någon energi till att jobba och istället bara står på stället och hoppar eller något, då kommer man ju inte långt ;) Man ska ju inte ta allt ordagrant! ;)

2011-11-14 @ 16:15:12
URL: http://dressagejfh.blogg.se/
Postat av: Vendela

Haha nej det behöver man ju inte! Tycker bara att det lät lite kul ;)



Tack detsamma! :D kul att det går så bra för er!

2011-11-14 @ 17:30:37
URL: http://ungadressyrryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0