Svar på FRÅGESTUND del 1!

tänkte att vi svarar på några frågot åt gången! så det inte blir allt för jobbigt att läsa sen.
svarar på frågorna som är till oss, alltså tar vi resten av frågorna när hanna kan vara inne också..
kommer skriva med fet text vem frågan är svarad av och vem frågan var till.

Julia: Hur högt siktar du med Daven?
-mina högsta mål och drömmar är att komma med i Landslaget rida EM, och allt detdär, Daven har det som behövs men vi måste nu lägga fokus på att stärka honom i rörelser, och få rutin på tävlingsplatser. Annan dröm är ju att ta medalj i SM!

Frida: Ska du gå upp till MSV om ett par år?-
Jag hoppas och tränar och tävlar för att komma upp i dom höga klasserna, men det blir nog inte med Pee Wee, det blir med en storhäst då tror jag! Det blir om ett par år! ;) Men visst, jag hoppas på det!

Julia: Vilken häst lägger du mest fokus på nu och vem kommer du lägga mest fokus på i framtiden? :)-
Just nu känner jag att jag har fokus på dom båda, jag tränar dom på olika saker, och båda är i full gång! måste jag faktiskt säga, dom båda tränas MINST en gång i veckan var och rids ut på, men om jag måste säga mest, så blir det väl Daven eftersom han har så mycket kvar att lära, chippen kan det ju redan.. I framtiden kommer det vara Daven skulle jag lyckas med mina drömmar blir det mycket fokus på honom. Men chip är inte långt därefter

Frida:
hur högt siktar du med peewee innan hon ska säljas?- Jag satsar med Pee Wee så högt det bara går, ett långsiktigt mål är nationellt!


Julia:
vart köpte ni daven?-Daven kommer ju direkt ifrån Tyskland, Väldigt långt ner i landet.


Frida: hur hög är din lilla tjej?-
hon är inte slutmätt ännu, hon är 7 år, men när vi mätte henne sist så var hon 1.35 och då var hon 5-6 så börjar bli lite nervös över att hon är en liten d-ponny eftersom många frågar om hon är det!


Julia:
hur högt siktar du med Daven?-har svarat på det högre upp, och kommer i ett inlägg sen skriva långsiktiga mål och mål för 2012.


Frida: när ska hon säljas? för det börjar väl bli dags snart -
ja många tycker kanske det, då jag har vääldigt långa ben och liten överkropp. Och jag är ju verkligen inte förtung! Så med tränare är det bestämt om 1-2 år :'((


Julia:
hur utbildad är Daven?- Daven är utbildad LC ungefär, alltså inget speciellt, han är verkligen fint riden, och kan grunderna för nästan allt, men han måste stärka sig otroligt, måste lära sig att samla sig ordentligt,och såklart bygga upp sig i rörelser. Sen så!


Frida: är det enkelt att utbilda en ungponny? -
nej
faktiskt inte. Ett av det svåraste jag gjort! Ingen  som inte har haft unghäst sedan hästen var 1 år förstår hur svårt det är! Sen hjälptes ju jag och min syster åt mycket, men när man skulle börja lära in dressyren och att va på tygel var det svåraste jag någonsin gjort uppe på häst! Ett tips är att inte ha en unghäst som första häst som jag hade! ;)haha, skämt o sido. Men jag måste även berätta att det är superhärligt med framgångarna och när man ser skillnad på film och bilder!

Mer frågor kommer i annat inlägg!
/JF


Kommentarer
Postat av: Anonymsi

Är inte Hanna med längre ?

allt handlar ju bara om er :p



Lite egooo!

2011-11-15 @ 16:08:37
Postat av: amanda

hade varit roligare med lite frågor om hanna också!

2011-11-15 @ 21:59:46
Postat av: amanda

hade varit mycket roligare med lite frågor om hanna också!

2011-11-15 @ 22:00:46
Postat av: johanna

håller fullkomligt med amanda!

2011-11-15 @ 22:01:20
Postat av: Petra Strömberg

håller med föregående talare, tycker Hanna gör en stor del av bloggen eftersom hon har såpass bra argument i sina inlägg. Konstigt att det inte fanns några frågor till henne?

kanske så kommer dom senare som ni sa :P

2011-11-15 @ 22:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0