Åsiktsinlägg

Tycker faktiskt folk över lag klagar en hel del på underlag när de rider/tävlar. Istället för att lära sin häst att gå på olika underlag så lägger de ner all energi på att klaga på hur fruktansvärt dåligt underlaget är? Jag menar, det lär ju inte gå bättre för att man klagar.
Klart underlaget kan vara dåligt, absolut, men du vinner ju absolut ingenting av att klaga över det. Om du är en bra ryttare så tycker jag att du ska kunna rida din häst på vilket underlag som helst och med varierad ridning på olika platser osv så klarar hästen det.
Jag tror inte det hänger på hästen i såna här lägen utan då är det ryttaren. Hästen kanske känns lite seg för dagen, då ger ryttaren upp lite och om det sen inte är något super underlag, så istället för att ta sig i kragen och intala sig själv att man ska vinna så lägger ryttaren själv av.
Menar inte att jag är en perfekt människa, men för mig så känns det här med att klaga på dåligt underlag bara som en rätt sunkig ursäkt, istället för att bara säga att man inte själv red bra.
i'm just sayin'

/ Hanna

Kommentarer
Postat av: Vendela

Bra skrivet!

2011-10-14 @ 07:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0