Dagens @Daven

Somsagt hade jag väldigt migrän innan idag, men efter att jag vilat ett tag och tagit lite ipren och sånt, känns det nu mycket mycket bättre! så imorgon blir det skola igen.
Skrev också att Daven tappat en sko efter allt springande, så vi tog ut honom i paddocken och sprang med honom för att se om han haltade, men vi såg ingenting, han var bara öm i traven, och inget i skritten, så vi bestämde oss för att ta ett skitt pass! Ingen av oss var ju på topp idag så då passade det bra...
I början var han lite tittig, och inte riktigt avslappnad, och ville bara springa iväg då han vilade igår, Men efter 5 min på volten började han lyssna riktigt bra på mig, och jag kunde ha honom låg, och högre form, alltså han lyssnade super! och blev riktigt rörlig i hela kroppen, sen gick jag på och gjorde lite öppnor, lite små skänkelvikningar, halter,ökad skitt, och provade på en bakdelsväningen, lite svårt men det gick helt ok!
Till en början tycke Daven att det var lite underligt att bara jobba i skitt, men märkte på honom sen att han tycke det var riktigt skönt, och jag kan säga att jag hittade många knappar på honom i rörelse som jag kan ta hjälp av  traven sen! så måste säga att det är riktigt bra att ta ett skittpass ibland.. man får ut mycket, och många kan ju slarva lite med just skritten, men det är också något man måste jobba med ibland!
Chip, fick en tur i skogen, mest fritt, han fick springa på bäst han ville!
första ridpasset på daven, också lite skittarbete.
/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0