Nöjd!

Idag var jag och tävla med lillehäst.
Hon har kommit på att jag blir jättestressad på tävling när hon drar upp huvudet, så då gör hon det. Och då blir jag osäker och lättar på tyglen och då blir hon lång. Och det läget är bekvämt för henne.
Men helena kom och hjälpte mig, så fick ordning på formen men hon blev helt slut och orkade knappt gå en meter. Hon stannade ett par gånger inne på banan innan jag börjat, och jag fick jobba som in i tusan för att hon skulle gå ett steg!! Men hon var på tygel heeela tiden, och det var det vi hade problem med innan, att hon körde upp huvudet inne på banan, men om jag bara får koll på det på framridningen så går det inne på banan också.
Nu är vårat problem att hon lägger av och jag vill bara rida framåt och stressa iväg istället för att stanna i det hemska läget och jobba igenom där, för det är det jag gör hos helena och lyckas alltid, men jag gör det inte hemma och på tävling. Och jag vet vad jag ska göra, men gör det inte, för jag blir så stressad.
i alla fall, inne på banan jobba jag som in i för att få fram ett steg ur henne, är överraskad att hon inte stannade, fick fram en okej travökning och hon galoppera när hon skulle. Så hon gjorde allt hon skulle dock utan energi. Och det är det jag måste få fram.
fick ihop 61% och kom 7/14, så får väl vara nöjd med den segaste ritten i mitt liv! ;)

Nu tusan i det har jag bästämt mig, jag ska vara bestämd åt henne och verkligen visa hur det ska va och inte visa ETT ANNAT ALTERNATIV än det jag säger att hon ska!! Jag ska göra allt nu för att vi ska lyckas! Och nu f*n menar jag det!
 
Blev inga bilder :( Mamma fotade bara när jag trava fram och galopperade fram och julia kom inte när jag red:(
Så tyvärr inga bilder :((

När jag galoppera fram

när vi fick koll på formen, dock blev det bara bilder bakifrån.. :(


/Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0