Dagens ridpass

Börjar direkt med ett inlägg om dagens ridpass. Red bara en häst idag eftersom vi har läxor osv. 

Red ner till Ringsjöortens ridhus och red Lagette där. Vi bor inte så långt där ifrån, tar ca 15 min att skritta vilket är rätt lagom.
Hon var lite okoncentrerad i början eftersom där var ridskola och vi var två stycken på volten, men efter ca 5 minuter så lämnade ridskolan och vi fick hela ridhuset.
När jag joggade fram var hon spänd men väldigt pigg. Tycker inte att jag fick någon bra form på henne, utan hon blev lite kantig men efter att jag gjort lite svaga skänkelvikningar så slappnade hon av och jobbade jättefint!
Gjorde öppnor på kvartslinjen, slutor på spåret och diagonalen, galoppöppnor längs spåret, galoppslutor på volten och diagonalen, förvänd galopp, enkla byten och början på galoppiruetter. Hon var så himla fin!
Jättekul att rida henne nu eftersom allt börjar lossna, dock blir hon lite hastig i allt eftersom hon inte orkar bära upp sig ordentligt på bakbenen. Men man känner verkligen att det bara blir bättre och bättre :-D 

Bjuder på en bild från i lördags, red henne då på kandar för tredje gången :-)
/ Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0