Presentation om Frida Fransson och hennes ponny!

Hejsan, Frida Fransson här!
Tänkte göra en presentation om mig och min ponny Pee Wee's Bo-Gi.
Vi börjar med mig.
Jag är 14 år och väldigt häst intresserad, med andra ord älskar jag att rida och att umgås med dessa underbara djur!
Jag började rida när jag var ungefär 5 år på ridskola och så var jag hoppryttare och hoppade med ridskolehästen hera. Jag började rida på riktigt när jag var 10 år och red en b- ponny som heter Romea, jag blev dressyrryttare och började tävla mycket med den underbara ponny! så man kan säga att jag varit en dressyrryttare i 4 år. Undertiden jag red romea så utbildade jag och min syster den ponnyn jag rider idag, vi köpte henne när hon var 1 år och har utbildat henne, hon blev min egna häst när hon var 4-5 år och idag är hon 7 år.
Alltså är/var min första häst en ungponny.
Jag älskar att ha fotodagar med vänner där vi fotar våra hästar, jag älskar även att fotografera, tävla dressyr, galoppera på ängen, köpa grejer till hästar och mig själv, och massa andra grejer!
.
Det var lite om mig, så nu går vi över till min nuvarande ponny!
Somsagt så är Pee Wee's Bo-Gi min första häst. Vi har haft framgångar och motgångar, precis som alla andra som håller på med ridsport! Men jag kan ju säga att det har varit himla svårt med en ungponny som förstahäst ;)
Men jag har lärt mig himla mycket under den tiden och det kommer jag ha stooor nytta av i framtiden!
Något som också är bra att veta är att jag säger oftast bebis, Pee Wee eller lillehäst till henne, så om jag skriver det här så förstår ni nu vad jag menar ;)
Pee Wee är född 2004 och har fina stora gångarter, hon är fylld med potensial som jag sakta försöker få fram!
Hon är även otroligt söt!! Men kan även vara en riiiktigt surpuppa, men så är ju dom flesta ston ;) Det är helt enkelt sånt man får leva med!
Just nu tävlar jag Pee Wee på lokal nivå, LB:1 LA:1, vårt mål till 2012 är att rida Derby lilla rundan.
Mitt stora mål med Pee Wee är att jag ska få upp henne på hög nivå, kanske nationell nivå, innom ungefär 1,5 - 2 år då hon troligtvis måste säljas på grund av min längd! :(
Pee Wee har gjort ett stort resultat, det var på 5-årschampionatet år 2009, dock var det inte jag som red henne där, men Pee Wee och denna tjejen kom 2 av alla 5åringar som var med! Och det är stort!! Sen är det ju massa småtävlingar sär vi gjort fina resultat med höga procent och placeringar, sen finns det ju så klart dom tävlingar där det inte funkat så bra.. Men somsagt, så är ridsporten!
Om det är något ni undrar över så är det bara till att fråga! Bara kul om ni frågar och vill veta mer, vi kommer säkert ha frågestund sen, så ni kanske vill spara era frågor till dess? ;) hihi, nej men om det är något ni undrar över så är det bara till att fråga! :)
.
så här på denna bloggen kan ni följa mig och min ponny när vi försöker nå våra mål, men framgångar och motgångar!
min underbara ponny ♥
/Frida

Kommentarer
Postat av: Elin H

Hur hög är Pee wee?? :)

2011-09-25 @ 21:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0