Presentation av Hanna Dalhusen och hennes hästar

Jag heter Hanna Dalhusen.
Jag har tre hästar, en c-ponny vid namn Svansjöns Lady Lancelot och sen två stohästar vid namn Nicolai och Lagette.

Jag är, precis som Julia och Frida, 14 år och bor också i Skåne. Jag började rida på ridskola när jag var 3 år gammal och fick min första häst när jag var 5. På min fritid är jag mest i stallet och med mina kompisar. Att rida och mysa runt i stallet är absolut det bästa jag vet. Jag är en tjej med väldigt höga mål och är ganska kritisk. Mitt mål med min ridning är perfektion.

Som sagt så var jag 5år när jag fick min första ponny, en shettis vid namn Bellman. En otroligt elak ponny som bet mig och gick bara fram om någon gick framför honom. Min bror hade en ponny och mamma hade en häst. När jag var ungefär 6 år fick jag min b-ponny Romea som jag till en början bara hoppade med. Men efter ett tag gick jag omkull och blev rädd, det var så jag började satsa ordentligt med dressyr. Med Romea tävlade jag t.o.m. LA:P1.
2007 fick jag min c-ponny som jag har kvar fortfarande. Hon hade då startat Inl. FEI med godkända resultat. Lady har tagit mig från ingenting till toppen. Vi har startat FEI Mästerskap på 63% och har även ett SM-Kval 2010. Förutom detta har vi även tävlat lite hoppning, tävlat t.o.m. LB men hon är hoppad 1.20 m. Hon har lärt mig allt jag kan nästan. Hon utbildade mig fram till FEI klasserna, sen utbildades vi tillsammans. Dock måste jag tyvärr sälja Lady nu eftersom jag börjar bli alldeles för stor..


I vintras gick min mammas bästa vän bort i cancer och hennes högsta önskan var att jag skulle ha hennes häst, och så blev det. Nicolai är en valack på 6 år e. Richfield - Magritte som är utbildad LC. Otroligt vacker häst med mycket utstrålning och världens gosigaste kille! Detta är mitt framtidshopp och jag tror verkligen att vi två kan lyckas.


I somras fick jag även hem en andra storhäst, Lagette. Det är ett sto på 9 år e. Ragazzo - Anart som är utbildad MSV. Vi äger inte Lagette utan p.g.a. att ägaren har lite tidsbrist så har jag henne och det är tänkt att jag ska ha henne under ett år. Lagette är absolut ingen häst med flashiga gångarter o.s.v. men en perfekt juniorhäst. Hon har lagom gångarter, väldigt stor personlighet och är en riktigt arbetsmyra! Målet med Lagette är att vi nästa år ska kunna starta junior-SM.



Tror väl att detta var det mesta om mig, om ni har några frågar så är det bara att fråga på ;-)
/ Hanna

Kommentarer
Postat av: Lena Eriksson

Hej Hanna!



Kul att läsa om dig och dina hästar. Och Tack för senast, så mysigt och roligt att träffa dig och Pehr.



Kram på dig/ faster Lena

2011-10-16 @ 19:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0